Społeczności badawcze online

Pod hasłem „Społeczności Badawcze Online” kryje się podejście badawcze, które bywa także określane jako Insight Communities lub MROC (Market Research Online Communities).

Dobrze skonstruowana Społeczność Badawcza łączy w sobie zalety wielu metod badawczych – zarówno jakościowych, jak i ilościowych. Jednocześnie pozwala na dwustronną komunikację między marką a konsumentami / klientami.

W dużym uproszczeniu Społeczność Badawczą tworzą:

  • Platforma – dedykowane miejsce w Internecie, w którym „znajduje się” Społeczność. Wyglądem i stylistyką przypomina forum bądź sieć społecznościową.
  • Respondenci – konsumenci, klienci, klienci konkurencji lub po prostu w dowolny sposób sprecyzowana grupa docelowa. Uczestnicy badania, zrekrutowani i dobrani pod kontem określonych kryteriów. Wypowiadają się na platformie za pośrednictwem założonych kont.
  • Community Manager i moderatorzy – nad przebiegiem procesu badawczego czuwa Community Manager oraz moderatorzy Społeczności. Prowadzą aktywności, zadają pytania, pogłębiają odpowiedzi, aktywizują uczestników i dbają, aby cele badawcze zostały spełnione.

MROC (Market Research Online Communities)

Potencjał badawczy Społeczności nie ogranicza się do zadawania pytań. Gdy członkowie Społeczności rozmawiają ze sobą nawzajem, często wystarczy po prostu „posłuchać”. Dzięki temu możliwe jest poznanie, co konsumenci, klienci, klienci konkurencji naprawdę myślą na temat danego zagadnienia.

Respondenci mogą wyrażać swoją opinię nie tylko przez pisanie postów, ale również dodając materiały audiovideo, dzieląc się linkami, przesyłając zdjęcia, grafiki…

Społeczności Badawcze Online, dzięki swej elastyczności i zmienności, jeśli chodzi o rozmiar, czas trwania i skalę integracji, mogą być wsparciem przy identyfikowaniu i rozwiązywaniu problemów biznesowych i marketingowych.

 

Chcesz wiedzieć, jakie korzyści odnieśli nasi Klienci dzięki wykorzystaniu Market Research Online Communities?

Chcesz poznać wskazówki w jaki sposób samodzielnie zrealizować podobne projekty?

Zapraszamy do zapoznania się z poniższymi case studies:

Poznaj nasze rozwiązania badawcze:

Społeczności co-creation

Bieżące wsparcie dla działów marketingu i R&D!

Długoterminowe społeczności badawcze

Spójrz na świat oczami grupy docelowej swojej marki!

Panele do badań jakościowych online

Szybkie badania jakościowe… online!

Dowiedz się więcej!

Piotr Idzik
Managing Director
Tel: +48 664 050 993
E-mail: piotr.idzik@masmi.com

Dowiedz się więcej!

Aleksandra Gromniak

Aleksandra Gromniak
Community Manager
Tel: +48 533 680 254
E-mail: aleksandra.gromniak@masmi.com