New Product Development (NPD)

  • Planujesz wprowadzenie nowego produktu na rynek i chciałbyś się dowiedzieć, do kogo skierować ten produkt?
  • Masz pomysł na nowy produkt, ale przed wprowadzeniem na rynek chciałbyś się dowiedzieć, jak Twój produkt ocenią konsumenci? A może chciałbyś wybrać jeden z kilku konceptów?
  • Czy chciałbyś lepiej poznać swoją grupę docelową, aby dostosować pozycjonowanie marki do potrzeb i oczekiwań wybranych segmentów?
  • Chciałbyś poprawić wyniki marki przez dostosowanie elementów marketing-mixu (opakowanie, cena, produkt, dystrybucja, promocja) do swojej grupy docelowej?
  • Chciałbyś w sposób ciągły monitorować kluczowe wskaźniki marki, aby móc na bieżąco reagować na zmiany na rynku?

Badania marketingowe w obszarze New Product Development mają na celu minimalizować ryzyko popełnienia błędu w procesie wprowadzania i rozwoju produktów. Dlatego są one przeprowadzane na wszystkich etapach tworzenia produktu, począwszy od generowania pomysłów, poprzez ich screening, rozwój i test konceptu, aż po tracking wskaźników marki. Dzięki temu umożliwiają skuteczne planowanie, optymalizowanie i monitorowanie działań marketingowych.

Zastosowania badań NPD

  • Wprowadzanie nowych produktów/marek na rynek.
  • Zmiany w elementach mixu marketingowego obecnych marek.
  • Rozszerzanie linii produktów.

Oferujemy szeroki zakres badań NPD, które każdorazowo dostosowujemy do indywidualnych potrzeb zarówno Klienta, jego kategorii, jak i potencjalnych konsumentów. Są to m.in. badania eksploracyjne, segmentacyjne (U&A), wizerunkowe, badania konceptów i pozycjonowania, testy produktów i opakowań, badania cenowe, badania trackingowe…

Każdy element marketing-mixu można badać osobno:

  • Badania opakowań: testy użyteczności, testy ślepe i z ujawnioną marką, testy półkowe, wyróżnianie, wpływ opakowania na wizerunek marki, shortlisting opakowań, ocena potencjału, wybór najlepszego z opakowań.
  • Badania produktu: testy ślepe i z ujawnioną marką, testy sensoryczne: smaku, zapachu, wyglądu, ocena funkcjonalności, ocena potencjału produktu, wyróżnianie, intencja zakupu.
  • Cena: optymalizacja ceny i określenie akceptowalnego przedziału cenowego.
  • Dystrybucja: określenie i ocena kanałów sprzedaży.
  • Promocja: ocena kampanii na różnych etapach: konceptu, odbioru, efektywności, znajomości kampanii, zrozumiałości, wyróżniania, wpływu kampanii na wizerunek marki i intencje zakupu, punktów kontaktu z kampanią.

 Elementy marketing-mixu mogą być także badane łącznie:

  • Conjoint: badania konfiguracji cech produktu, wybór najlepszej konfiguracji.
  • Testy rynkowe: prognozowanie sprzedaży.
Dowiedz się więcej!

Piotr Idzik
Managing Director
Tel: +48 664 050 993
E-mail: piotr.idzik@masmi.com

Łączenie podejść data analytics
& consumer understanding?

Umiemy to robić.
Nie, nie tylko my tak myślimy.

Potwierdzili to eksperci ESOMAR zapraszając nas do prezentacji case study na globalnej konferencji ESOMAR FUSION 2019.
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
close-link

Łączenie podejść data analytics & consumer understanding?
Umiemy to robić.
Nie, nie tylko my tak myślimy.

Potwierdzili to eksperci ESOMAR zapraszając nas do prezentacji case study na globalnej konferencji ESOMAR FUSION 2019.
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
A jak możemy pomóc Tobie?
close-link