New Product Development (NPD)

  • Planujesz wprowadzenie nowego produktu na rynek i chciałbyś się dowiedzieć, do kogo skierować ten produkt?
  • Masz pomysł na nowy produkt, ale przed wprowadzeniem na rynek chciałbyś się dowiedzieć, jak Twój produkt ocenią konsumenci? A może chciałbyś wybrać jeden z kilku konceptów?
  • Czy chciałbyś lepiej poznać swoją grupę docelową, aby dostosować pozycjonowanie marki do potrzeb i oczekiwań wybranych segmentów?
  • Chciałbyś poprawić wyniki marki przez dostosowanie elementów marketing-mixu (opakowanie, cena, produkt, dystrybucja, promocja) do swojej grupy docelowej?
  • Chciałbyś w sposób ciągły monitorować kluczowe wskaźniki marki, aby móc na bieżąco reagować na zmiany na rynku?

Badania marketingowe w obszarze New Product Development mają na celu minimalizować ryzyko popełnienia błędu w procesie wprowadzania i rozwoju produktów. Dlatego są one przeprowadzane na wszystkich etapach tworzenia produktu, począwszy od generowania pomysłów, poprzez ich screening, rozwój i test konceptu, aż po tracking wskaźników marki. Dzięki temu umożliwiają skuteczne planowanie, optymalizowanie i monitorowanie działań marketingowych.

Zastosowania badań NPD

  • Wprowadzanie nowych produktów/marek na rynek.
  • Zmiany w elementach mixu marketingowego obecnych marek.
  • Rozszerzanie linii produktów.

Oferujemy szeroki zakres badań NPD, które każdorazowo dostosowujemy do indywidualnych potrzeb zarówno Klienta, jego kategorii, jak i potencjalnych konsumentów. Są to m.in. badania eksploracyjne, segmentacyjne (U&A), wizerunkowe, badania konceptów i pozycjonowania, testy produktów i opakowań, badania cenowe, badania trackingowe…

Każdy element marketing-mixu można badać osobno:

  • Badania opakowań: testy użyteczności, testy ślepe i z ujawnioną marką, testy półkowe, wyróżnianie, wpływ opakowania na wizerunek marki, shortlisting opakowań, ocena potencjału, wybór najlepszego z opakowań.
  • Badania produktu: testy ślepe i z ujawnioną marką, testy sensoryczne: smaku, zapachu, wyglądu, ocena funkcjonalności, ocena potencjału produktu, wyróżnianie, intencja zakupu.
  • Cena: optymalizacja ceny i określenie akceptowalnego przedziału cenowego.
  • Dystrybucja: określenie i ocena kanałów sprzedaży.
  • Promocja: ocena kampanii na różnych etapach: konceptu, odbioru, efektywności, znajomości kampanii, zrozumiałości, wyróżniania, wpływu kampanii na wizerunek marki i intencje zakupu, punktów kontaktu z kampanią.

 Elementy marketing-mixu mogą być także badane łącznie:

  • Conjoint: badania konfiguracji cech produktu, wybór najlepszej konfiguracji.
  • Testy rynkowe: prognozowanie sprzedaży.
Dowiedz się więcej!

Piotr Idzik
Managing Director
Tel: +48 664 050 993
E-mail: piotr.idzik@masmi.com